Τρίτη 24 Ιουνίου 2014

ΟΙ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ

                                                            Αγ. Σκεπης Tης Θεοτοκου

 (90 x  60 cm  αυγοτεμπερες)

Με το τελειωμα της αγιογραφισης  της εικονας, η σκεψη μου γυρισε πισω στις αρχες του 2012 
οταν πηγα να παρακολουθησω μαθηματα αγιογραφιας στην εκκλησια της Οσιας Ξενης,οπου  διδασκε η φιλη  Ρενα Χριστοδουλου.
Ηταν μια  αποφαση που πηρα μετα απο συζητησεις μαζι της.
Αυτο που ηθελα δεν ηταν η αγιογραφια αλλα ,οτιδηποτε ειχε σχεση με τα χρωματα (χρωματολογία?) μια και δεν ειχα ιδεα ουτε απο ζωγραφικη, ουτε απο   χρωματα!
-Ελα να παρακολουθησεις τα μαθηματα μου ελεγε.
-Βλεπεις να ειμαι εγω για αγιογραφια απαντουσα.
-Ελα και σιγουρα κατι θα παρεις ,κατι θα κερδισεις!
Τελικα  πηγα και αρχισε  να μου αρεσει αυτο που εβλεπα!


Δεν μπορεσα να ειμαι παρουσα σε ολα τα μαθηματα
Οι εικονες που τελειωσα στην διαρκεια των μαθηματων  ειναι


η πρωτη μου εικονα 
 






Την επομενη χρονια  12-13 δεν εγιναν μαθηματα στην εκκλησια της Οσιας Ξενης.
Παρακολουθησα τα μαθηματα στην εκκλησια των Τριων Ιεραρχων.
Εδω διδασκαν η Ρενα Χριστοδουλου και  Αλικη Ιωαννιδου



Τα ατομα που παρακολουθουσαν ηταν παρα πολλα.
Και  παλι δεν μπορουσα να ειμαι παρουσα σε ολα τα μαθηματα.
Νομιζω οτι, αν πηγαινα σχολειο θα ειχα μεινει  και τις δυο χρονιες απο απουσιες!
Τα εργα αυτης της χρονιας





Μαθηματα δεν μπορω να παρακολουθω πια, οχι οτι δεν μου ειναι απαραιτητα-το αντιθετο μαλιστα.

-Φετος απο την εκκλησια ενος μικρου χωριου μου ζητησαν να κανω μια εικονα για τις λειτουργικες αναγκες της εκκλησιας.
-Δεν ειμαι αγιογραφος ,ουτε ζωγραφος απαντησα.
-Κανε μας εστω και με χαρτι(φωτοτυπια).
Εχουν μια μικρη (40 x  30 cm περιπου) πολυ ομορφη  εικονα της Αγ. Σκεπης και κανουν περιφορα της εικονας στις 27 Οκτωβριου.


Τους ζητηθηκε απο τον Μητροπολιτη να εχουν μια μεγαλη εικονα για την περιφορα.
Δεν μου πηγε να βγαλω μια φωτοτυπια και να την κολλησω σε ενα σανιδι.
Δεν μπορουσα ομως  να αγιογραφισω την εικονα με τοσα πολλα προσωπα γιατι θα ηθελα καποια χρονια να τελειωσω.
 Επιλεξαμε  το κυριο προσωπο της εικονας, οπως αποδιδετε και στις περισσοτερες εικονες
η  Αγια Σκεπη .



Ξεκινησα λοιπον την εικονα  απο το σανιδι ,στοκαρισμα, ..................κλπ.












μεχρι που εφτασα   εδω , στην αγιογραφιση του προσωπου!


Φοβηθηκα μηπως δεν μπορεσω να αποδοσω το προσωπο οπως επρεπε.
Αν ηταν για μενα δεν θα το σκεφτομουν -δε θα σταματουσα.
Ζητησα την βοηθεια της δασκαλας μου!
Ηρθε και  αγιογραφισε  το προσωπο!


Εδω θελω να ευχαριστησω απο καρδιας την δασκαλα μου Ρενα Χριστοδουλου για την  παροτρυνση της να αγιογραφισω την εικονα και την  βεβαιωση της οτι θα ειναι κοντα μου σε οτι χρειαστει.
Επισης  να την ευχαριστησω για οτι απλοχερα,ακουραστα και με υπομονη μας μας διδαξε χωρις να κρατα τιποτα γι αυτην!-Να ειναι παντα καλα!!

                                                     Συνεχισα και τελειωσα την εικονα .


                            Ελπιζω το αποτελεσμα να ειναι ικανοποιητικο για τα δεδομενα μου
                                                                            και
                                      Ευχομαι να μας εχει ολους κατω απο Τη Σκεπη της!!


                                               Καλο καλοκαιρι -να περνατε ομορφα!!!

15 σχόλια:

  1. πολυ ομορφα να χεις την σκεπη των Αγιων..........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Mαρία μου, συγκινήθηκα ειδικά φτάνοντας στο τέλος.......
    δεν έχω λόγια.Φιλιά και σε σένα και στην υπέροχη δασκάλα!Έκανες πολύ καλά που τόλμησες .φιλιά!καλή συνέχεια σε ό. τι κανεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μαρία μου να είσαι καλά!!!
    Έγινε υπέροχη η εικόνα σου!!!!!!
    Να είστε όλοι υπό την σκέπη της!
    Σίγουρα θα έκανες και το πρόσωπο ωραίο και από μόνη σου!!!!!
    Με μεγάλη μου χαρά βλέπω ότι δε πήγε χαμένη η παρότρυνση μου!!!!
    Η αγιογραφία σε κατακτά μόλις ασχοληθείς μαζί της!!!!
    Ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια, δε θα μπορούσα να κάνω αλλιώς για τη φίλη μου Μαρία , που είναι κοντά μου σε ότι χρειάζομαι!!!!
    Χαίρομαι που οι διάφορες τέχνες που ακολουθούμαι μας έφεραν κοντά και γνωριστήκαμε καλά!!!!
    Καλό καλοκαίρι και σε σένα και στην οικογένεια σου!!!!
    Φιλάκια πολλά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μαρία μου οι αγιογραφίες σου είναι πάρα πολύ όμορφες!!!
    Συγχαρητήρια και σε σένα και στην ακούραστη δασκάλα!!!
    Εύχομαι να έχεις την ευλογία Της!!!
    Καλό καλοκαίρι
    Πολλά φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Boηθειά σου, έγινε θαυμάσια η εικόνα σου, χάρη στη δική σου πίστη και θέληση, όσο για τη δασκάλα σου είναι ευλογημένος άνθρωπος !!! Να είστε καλά και οι δύο και η Αγία Σκέπη να σας έχει υπό τη σκέπη της !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πολύ σωστή η απόφαση να τολμήσεις.Δικαιώθηκες και με το παραπάνω .Η δική σου ικανότητα μαζί με την βοηθεια της Ρένας έφερε το ιδανικό αποτέλεσμα.Γλυκιά η μορφή της Αγίας Σκέπης με πολύ όμορφες πτυχές και σωστό χρωματισμό!!!Μου άρεσαν όλες οι εικόνες σου που δεν έχουν επάνω τους ίχνος από ερασιτεχνισμό το αντίθετο θα έλεγα!!!!!Είσαι τυχερή που πήρες μαθήματα Αγιογραφίας από άξια και ταλαντούχα δασκάλα!!Εύχομαι να υπάρχει άφθονος χρόνος για να πληθαίνουν οι απεικονίσεις αγίων
    Τα φιλιά μου και τον θαυμασμό μου για το έργο σου μαζί με πολύ αγάπη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μαρία μου άρεσε η εξιστόρηση των γεγονότων και βλέπεις λέμε δεν μπορώ και όμως μπορούμε !!! Κυρίως μπορούμε όταν αυτοί που μας οδηγούν όπως η Ρένα το κάνουν απλόχερα !! Να είσαι καλά και μπράβο σου
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Οι καλοί δάσκαλοι συνήθως βγάζουν υπέροχους μαθητές.... και εσύ είσαι ένας από αυτούς!!!!! Τις εικόνες σου τις έχω δει από κοντά και είναι όλες μοναδικές... δεν δείχνουν δε με τίποτα πως κόντευες να μείνεις από απουσίες.... τα αντίθετο μάλιστα, είναι έργα άριστου και επιμελούς μαθητού!!!!!!!! Μπράβο στην δασκάλα, μα ένα τεράστιο μπράβο και σε σένα για την υπέροχη δουλειά σου!!!!!!!! Η Αγία Σκέπη να σε έχει πάντα υπό την σκέπη Της!!!!!!!!!!! Πολλά πολλά φιλιά αγαπημένη μου!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Συγχαρητήρια, Μαρία μου!!! Πολύ μου άρεσε η εικόνα της Αγίας Σκέπης!!!! Βοήθειά σου!!!!
    Δίκαιο είχε η Ρένα που σε παρότρυνε να πάς στα μαθήματα αγιογραφίας, αφού παρ'όλες τις απουσίες σου έμαθες να κάνεις πανέμορφες εικόνες. Γειά στα χέρια σου!
    Φιλάκια πολλά και καλό καλοκαίρι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μπραβο Μαρία, νασαι πάντα εσύ και η οικογένεια σου υπό την Σκέπη της. Ενα είναι βέβαιο με ότι έχεις ασχοληθει ...το τελειώνεις θαυμάσια και καλύτερα απο πολλούς ερασιτέχνες επαγγελματίες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Με πολύ θαυμασμό για το αποτελεσμα της προσπάθειας Μαρία μου..και διαβάζοντας πόσο λίγα μαθήματα έχεις κανει.......αλλά ποια δασκαλα είχες θα μου πείς την καλύτερη!! οι είκόνες σου δεν παραπέμπουν σε αρχάρια ..αλλά σε μια πολύ καλή αγιογράφο.... η Αγιογραφία είναι πολύ δύσκολο είδος.. και οσοι ασχολούνται με αυτήν την αγαπανε πραγματικά... μπράβο Μαρία μου να ΣΕ ΈΧΕΙ ΥΠΟ ΤΗΝ ΣΚΕΠΗ ΤΗΣ..!! εσένα την οικογένεις σου και όλο τον
    κόσμο..!!!! να έχεις ένα πολύ ομορφο καλοκαιρακι.. κορίτσι μου ... μακαρι να ξανασυναντηθούμε...!! φιλάκιαααααααα..!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΕΣ ΟΙ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΕΣ ΣΟΥ ΜΑΡΙΑ !!!!! ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΣΕ ΕΣΕΝΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΔΑΣΚΑΛΑ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΤΡΥΝΣΗ ΤΗΣ!!!!!

    ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ !!!ΦΙΛΙΑ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Συγχαρητήρια, είναι υπέροχες όλες!
    Χρόνια πολλά για τη γιορτή σου, ό,τι επιθυμείς!
    Φιλιά πολλά, καλά να περνάς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. πωπωπωωωωωωω Μαρια.....εγινε απιθανη..........ξερεις η αγιογραφια για μενα δεν θελει τεχνικες κ γνωσεις.....αλλα αγαπη κ πιστη κ ειναι δυσκολο αυτο να αποτυπωθει στα προσωπα αυτα των ΑΓΙΩΝ ....να χουμε παντα την σκεπη τους....μ ενθουσιασε ο γλυκος χαρακτηρας σου κ το χαμογελο σου γεματο φως........ελπιζω να ξαναβρεθουμε συντομα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Σαν χρώμα έχεις κάνει καλή δουλειά. Το σκίτσο σου θέλει ακόμα δουλειά. Σε γενικές γραμμές καλή προσπάθεια. Αυτό που μου αρέσει είναι ότι σκιτσάρεις την εικόνα ,έχω βαρεθεί να βλέπω εικόνες απο προτζεκτορα και ξεπατικουρες. Συνέχισε έτσι , μην σταματάς

    ΑπάντησηΔιαγραφή