Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2013

ΠΑΛΙΑ ΚΕΝΤΗΜΑΤΑ!!!

   Στο παιχνιδι της Ρενας    -ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΠΑΛΙΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ     -http://diaheiros.blogspot.gr/2013/02/blog-post_15
παιρνω μερος με καποια παλια κεντηματα  που δεν ανηκουν σε μενα, αλλα τα αγαπω πολυ και μπορω να τα βλεπω οποτε θελω.
Οταν   ηρθαμε να μεινουμε στο νεοκτιστο διαμερισμα που αγορασαμε  ως νεοπαντροι, γνωρισαμε και την γιαγια Βασιλικη ( μια απο τις τρεις οικοπεδουχους ) με τις δυο κορες της 
.Εγινε αμεσως και δικη μας γιαγια και νοιωθαμε σαν οικογενεια!!
Η Βασιλικη με τους γονεις της διωχθηκε το  1924 απο την Χηλη της Κωσταντινουπολης οπου ζουσε και εφτασε  στην προσφυγομανα Θεσσαλονικη.
 .Μαζι της εφερε και τα προικια της-υφαντα και κεντηματα  απο την μητερα της,την γιαγια της  ισως και πιο παλια!
 Προικια για το προξενιο που της εγινε στην πατριδα  και δεν προλαβε να τελειωσει μια και τους προλαβαν τα γεγονοτα της Μικρασιατικης καταστροφης.
Στην καινουρια της πατριδα, της εγινε  καινουριο προξενιο  με αισιο τελος!
Το ωραιο  ομως ηταν οτι η τυχη  τους επεξε και  ωραιο παιχνιδι!!
 Ο Σταυρος ο συζυγος της διαπιστωθηκε οτι ηταν  το ιδιο προσωπο
 με αυτο που της εκαναν προξενιο στην πατριδα της!!
Τελικα οτι ειναι   της τυχης σου γραφτο τιποτε δεν το αλαζει!

Ας  δουμε  καποια απο τα κεντηματα αυτα!!!



Για τον γαμο τους κεντησε τον εσταυρωμενο με τα αρχικα τους και την χρονολογια επανω 1928.!
Ο ΑΡΑΠΗΣ ΠΟΥ ΚΑΠΝΙΖΕΙ
Το καδρο αυτο κεντημενο απο την Βασιλικη -δε γνωριζω ομως αν ειναι πριν η μετα απο το 1928! 
----------
ΔΥΟ ΓΕΝΙΕΣ ΙΣΩΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ  ΠΙΟ ΠΙΣΩ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΙΚΗΣ  


Στο  σαλονι τους  δεσποζουν τρια κεντηματα απο την γιαγια ιτης   γιαγιας Βασιλικης   ισως και παλαιοτερα (189.?) που  κορνιζωθηκαν για να  συντηρηθουν.







Ο ερωτας




Πριν απο  μερικες μερες βρεθηκα σε καποιο ιατρειο οπου  ειδα   το παρακατω εργο. 
κεντημενο πριν μερικα χρονια, ομως το σχεδιο του ειναι του 1700 και ονομαζεται
Ηπειρωτικος γαμος






14 σχόλια:

  1. Μαρία μου τα κεντήματα αυτά είναι ένας πραγματικός θησαυρός.Η γιαγιά Βασιλική μπόρεσε και έφερε απότην πατρίδα της τα προικιά της. Η δική μου γιαγιά το 1922 δεν πρόλαβε να πάρει τίποτα. Ας είναι καλά όλοι τους και να τα χαίρονται. Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΜΑΡΙΑ ΜΟΥ ΤΙ ΘΗΣΑΥΡΟ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΣ;
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΕΣΕΝΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΟΝ ΕΔΕΙΞΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΡΙΑ ΠΟΥ ΣΕ ΑΦΗΣΕ!!!!
    ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΙΑ!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τι υπέροχα κεντήματα!!! Πολύ χαίρομαι που εμφανίζονται στο ευρύ κοινό για να θαυμάσουμε όλοι τα σχέδια και την πορεία τους στους αιώνες, γιατί μιλάμε για 2 αιώνες πίσω. Ευχαριστούμε για το θέαμα, πολλά φιλιά!

    υ.γ. πέρασε από μένα να δεις το πατάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Απίστευτα! Όντως θησαυρός και ευτυχώς που διασώθηκαν... Καλό σου βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Απίστευτη ιστορία!!!!είδες άμα είναι το γραμμένο....υπέροχα κεντήματα!!!!τι ιστορία κουβαλούν!!!!να σαι καλά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Γειά σου Μαρία μου έχουμεκαιρό να τα πούμε!!!την επόμενη εβδομάδα μάλλον θα βρεθούμε!!!Πολύτιμα τα κεντήματα η αξία των οποίων ανεβαίνει εξ αιτίας της παλαιότητας!!! Φιλάκια πολλά και μία αγκαλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μαρία με συγκίνησε ιδιαίτερα η ανάρτησή σου, και η συγκλονιστική ιστορία της γιαγιάς!!! Το πεπρωμένο φυγείν αδύνατον !!! Τα κεντήματα είναι εξαιρετικά, τα σχέδια απο τα πιό σπάνια που έχω θαυμάσει, και έχω δεί πολλά σε Μουσεία και βιβλία (έχω ένα πάθος με το θέμα αυτό)....
    Οι Χρυσομέλισσες είμαστε λάτρεις της παράδοσης και χαιρόμαστε ιδιαίτερα που υπάρχουν άνθρωποι
    με παιδεία και ευαισθησία στο θέμα αυτό !!! Να είσαι καλά !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πολύ ωραία τα κεντήματα της γιαγιάς Βασιλικής!!! Καλά έκανες και μας τα έδειξες ακόμα κι άν δεν είναι δικά σου κειμήλια!!
    Καλό μήνα,Μαρία και καλή Άνοιξη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΠΑΝΕΜΟΡΦΑ ΤΑ ΚΕΝΤΗΜΑΤΑ!!!!!ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΚΑΛΩΣ ΣΕ ΒΡΗΚΑ!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλή Σαρακοστή Μαρία μου Να'σαι καλά και ευτυχισμένη!!! Φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μαρία μου, καλησπέρα και καλή Σαρακοστή! Έλα μια βολτίτσα από το ιστολόγιό μου - έχω κάτι για σένα!!!

    Περιμένω τη διεύθυνσή σου στο e-mail μου, για να σου το στείλω. Πολλά φιλιά και... συγχαρητήρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. OMOΡΦA KENTHMATA!!! ΘΑΥΜΑΖΩ ΤΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΣΟΥ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Για ασε λιγο το φέης μπουκ.. και ελα κατα δώ..να σου πουμε ενα μεγαλο ευχαριστώ για την ομορφη μερα που περάσαμε μαζί αου οπως και με τα αλλα κορίτσια.. ανοιξατε αγκαλιες .. δωσαμε φιλιά.. και η ανταλαγες δώρων ...γεμισαν τις καρδιες συναισθημα...ομορφο...ειμαστα πολύ τυχεροι που σαν γνωρίσαμε.. ολες αν και ισως να μας φαντζόσασταν κατι μικρότερους..χι..χιχ.. σας την σκάσαμε..χι.χιχ. Μαρακι μου.. αν δεις αυτο το σχολιο μου...στηλε μου ενα μεηλ σε θελω.. κατι...φιλακια πολλα...αααααα και με συγκινισε πολύ η ιστορία της γιαγιας.. και τα κεντηματα της...μπραβο σου που μας τα εδειξες...φιλακια πολλα και αντε η Κρήτη περιμενει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Πωπω, ομορφιές!!!
    Συγνώμη που σχολιάζω σε πιο παλιά ανάρτηση αλλά μου αρέσει να γνωρίζω λίγο καλύτερα τα blogs που συναντώ!!!
    ό,τι είδα μέχρι στιγμής, μου άρεσε πάάάρα πολύ!!!
    (Ο κουμπαράς φούρναρης ΑΨΟΓΟΣ!!!)
    Καλώς βρεθήκαμε!
    Γιάννα (& Γιάννης)
    Να περνάς όμορφα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή